Blog: rpg

Jeskyně a Draci – komunitní tvorba

Chcete vytvářet produkty kompatibilní s hrou Jeskyně a Draci a pyšnit se logem JaD kompatibilní? Tato licence vám dává svobodu tvořit vlastní obsah – ať už zdarma, nebo za zlaťáky (rozuměj: komerčně). Stačí dodržet pár jednoduchých pravidel:


Co můžete dělat

Tvořit:

  • Rozšíření pro Jeskyně a Draky (dobrodružství, světy, nová povolání, pravidla atp.).
  • Změny Jeskyní a Draků (alternativní pravidla, hacky atp.).

Volně používat:

  • Všechna pravidla Jeskyní a Draků (vč. schopností, kouzel atd.).
  • Všechny termíny a JaD překladový klíč k DnD.
  • Reference a odkazy na pravidla (stránkou a/nebo odkazem na JaDsrd.d20.cz).
  • Obecnou JaD grafiku (styly textu, barvy, rámečky…), ale NE ilustrace.

Svou tvorbu můžete:

  • Libovolně zpeněžit.
  • Libovolně licencovat (doporučujeme použití Creative Commons licencí).

Co nesmíte dělat

  • Používat ilustrace z oficiálních JaD produktů.
  • Kopírovat bloky textů z oficiálních JaD produktů.
  • Používat loga JaD nebo jejich vydavatele vyjma loga komunitní tvorby (viz níže).
  • Vydávat své dílo za „oficiální“ produkt Jeskyní a Draků.
  • Přisuzovat svému dílu podporu autorů nebo vydavatele.

(Vydavatel nebo autoři můžou podobné věci umožnit na základě individuální domluvy.)


Co musíte dělat

  • Viditelně a čitelně uvést text:

„[Název produktu] je nezávislá tvorba [autora] a není spojena s autory ani vydavatelem hry Jeskyně a Draci (dostupné na imago.cz). Publikováno pod Licencí JaD pro třetí strany.“

  • Viditelně použít JaD logo komunitní tvorby.

Co bysme rádi, abyste dělali

Ve vší tvorbě se prosím vyhněte:

  • Referencím reálné politiky a současných společenských otázek.
  • Obsahu, který by byl vůči komukoliv zbytečně provokativní nebo urážlivý.

Zároveň prosíme u své tvorby jasně předešlete jakákoliv případná dospělá témata (vč. nadměrného násilí, hororu nebo temných fantasy témat).


Logo komunitní tvorby

  • Logo musí být použito v nezměněné podobě.
  • Výjimkou je barva loga, kterou můžete měnit podle potřeby (logo musí zůstat jasně viditelné).

Image without description

Vzhůru do podivna

Chris McDowall je vynikající britský herní designér, mezi jeho nejznámější díla patři RPG Into the Odd a Electric Bastionland. Ve svých hrách kombinuje minimalistická pravidla s výraznou atmosférou, což je přesně ta kombinace, kterou u her na hrdiny vyhledávám.

Chrisovu tvorbu sleduji dlouhá léta, mnohdy jsem se jeho myšlenkami inspiroval v mých vlastních hrách a projektech. Za základ jeho práce považuji pravidla Into the Odd. Hra odehrávající se v podivném fantaskním světě, který je protkán „arkány“ – magickými předměty s podivnými účinky, byla vydána v roce 2014. V rámci Kickstarter kampaně s názvem "Into the Odd Remastered" pak byla ještě přepracována, respektive doplněna o nový herní materiál.

Into The Odd je zvláštní směsicí fantasy, industriálních prvků a kosmického hororu. Remastered verze je navíc zajímavá ještě jednou věcí – na grafickém kabátku této vyjímečné publikace se totiž podílel Johan Nohr, má druhá oblíbená persona z prostředí her na hrdiny. Johan se v RPG světě etabloval zejména naprosto ulítlým designem příručky metalového RPG Mork Borg.

Spolupráce mezi Chrisem McDowallem a Johanem Nohrem na "Into the Odd Remastered" představuje skutečně nepřehlédnutelné spojení jejich jedinečných talentů. Společně vytvořili dílo, které je nejen skvěle hratelné, ale má také vysokou uměleckou hodnotu.

Image without description

Hry Chrise McDowalla jsou navrženy tak, aby byly rychlé a snadné na naučení, což umožňuje hráčům rychle se ponořit do hry. Autor přináší do světa RPG svěží a inovativní přístup, kdy kombinuje jednoduchost s hloubkou a atmosférickým světem. Jeho hry jsou vhodné jak pro zkušené hráče, tak pro ty, kteří hledají něco odlišného od tradičních RPG her.

Mám obrovskou radost, že se nám podařilo získat práva na vydání tohoto neobyčejného díla a musím říci, že práce na redakci i překladu byla skutečným požitkem. Věřím, že i mezi českými hráči a znalci RPG si tato publikace najde své fanoušky a obdivovatele. Into The Odd – česky vyjde jako Do podivna – je úžasným uměleckým kouskem jak z hlediska herního designu, jazykového umu, tak z pohledu typografie a výtvarného provedení.

Old-School Essentials errata

V pravidlech OSE řádil náš redakční šotek Entropík jen maličko, přesto se mu pár lumpáren povedlo:

  • Strata 30 – Půlčíkovy hlavní vlastnosti jsou obratnost a síla. Později v textu je zmíněna „inteligence“, ale správně má být obratnost.
  • Strana 56 – Konkurence: „Družiník může souhlasit s nižší mzdou, když se o práci uchází víc zájemců, naopak může žádat nižší mzdu, když nemá konkurenci.“ Místo druhého „nižší“ má být „vyšší“.
  • Strana 77, kouzlo Zhoj lehká zranění má číslování 4 a 5 misto 1 a 2.
  • Strana 131 – Rámeček vpravo nahoře, poslední bod: „Pokud je zasažená VTZ stejná nebo nižší než protivníkova VTZ, útok zasáhne.“ Má být „vyšší“.
  • Strana 135 – Tabulka útoků, nahoře vlevo: „TZ nestvůry“ má být „KŽ nestvůry“. (Na předsádce vzadu knihy je to správně.)
  • Strana 260 – V tabulce na by u posledního řádku měla být uvedena pravděpodobnost 00 namísto 90.

Mausritter - dobrodružství s meči a fousky

Mausritter je na první pohled roztomilá hra na hrdiny, která do sebe nasála množství zajímavých nápadů z dnes již kultovních her Into the Odd, Knave (český překlad Knave mimochodem Mytago právě chystá) a Goblin Punch. Žánrově je velice blízká slavné sérii Myší hlídka případně prostředí deskové hry Mice and Mystic.

Čti dále…

Přepracované vydání Příběhů Impéria

V Příbězích Impéria se skrývá tajemný a neprozkoumaný svět, který čeká jen na to, až ho objevíte. Můžete v dáli slyšet krákání havranů a rolničky skřítků a ve vzduchu se line vůně grogu, pečených jablek, kouře z třešňového dřeva a koriandru. Pod nohama cítíte mokrou londýnskou dlažbu a dobrodružství volá. Toto je doba Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a už nikdy nebude.

Čti dále…