Dobrodružné vybavení

Dobrodružné vybavení

Předmět Cena (zl.)
Batoh 5
Česnek 5
Kladívko 2
Kolíky (3) a palice 3
Kotvička na lano 25
Křesadlo 3
Lano (50 stop) 1
Lucerna 10
Měch na vodu 1
Olej (1 lahvička) 2
Páčidlo 10
Pochodně (6) 1
Pytel (malý) 1
Pytel (velký) 2
Svatý symbol 25
Svěcená voda (lahvička) 25
Tyč (10 stop, dřevěná) 1
Víno (1 litr) 1
Vlčí mor (1 trs) 10
Zásoby (běžné, 7 dní) 5
Zásoby (železné, 7 dní) 15
Zlodějské náčiní 25
Zrcátko (ocelové) 5
Železné hřeby (12) 1

Popisy

Batoh: Má dva popruhy a dá se nosit na zádech, takže ruce má postava volné. Unese až 400 mincí.

Kladívko: Používá se při stavění, ale dají se jím taky zatloukat železné hřeby nebo dřevěné kolíky.

Kolíky a palice: Dřevěná palice a tři kolíky dlouhé 18 palců. Hodí se při střetnutích s upíry.

Kotvička na lano: Má 3 nebo 4 háky. Slouží k uchycení lana.

Křesadlo: Pazourek, ocílka a troud. Slouží k rozdělávání ohňů a zapalování pochodní. Použití trvá jedno kolo. V každém kole je šance na rozdělání ohně 2 z 6.

Lano: Udrží váhu přibližně tří bytostí o velikosti člověka.

Lucerna: Dá se zavřít, aby světlo nebylo vidět. Spotřebuje jednu láhev oleje na čtyři hodiny (24 směn) svícení. Svítí do vzdálenosti 30 stop.

Měch na vodu: Nádoba vyrobená z vyčiněné kůže. Pojme 1 litr tekutiny.

Olej: Slouží jako palivo do lucerny. Jedna lahvička vydrží čtyři hodiny (24 směn). Dá se ale použít i jako zbraň:

  • Hození: Lahvička s olejem se dá zapálit a hodit (viz Zbraně a zbroje).
  • Louže: Olej je možné vylít na zem a zapálit. Pokryje prostor o průměru 3 stop a hoří 1 směnu. Zraní každou postavu nebo nestvůru, která se hořící louži pokusí přejít.
  • Imunita: Hořící olej nezraňuje nestvůry, které mají přirozený ohnivý útok.

Páčidlo: 2 až 3 stopy dlouhé, vyrobené z pevného železa. Dají se jím vylamovat dveře a jiné objekty.

Pochodně: Pochodeň hoří 1 hodinu (6 směn) a jasně osvětluje prostor do vzdálenosti 30 stop. Pochodně se dají využít i v boji (viz Zbraně a zbroje).

Pytel, malý: Unese až 200 mincí.

Pytel, velký: Unese až 600 mincí.

Svatý symbol: Postavy používající božskou magii musejí vlastnit svatý symbol svého boha. Často ho nosí jako amulet. Každá víra má vlastní symbol.

Svěcená voda: Voda posvěcená duchovním. Využívá se v některých náboženských rituálech a způsobuje zranění nemrtvým (viz Zbraně a zbroje). Svěcenou vodu je nutné uchovávat ve speciální lahvičce, ve které byla posvěcena, jinak ztratí svoji moc.

Tyč, 10 stop: Dva palce tlustá dřevěná tyč vhodná na šťouchání do podezřelých věcí v jeskyni.

Vlčí mor: Bylina sloužící k zahánění lykantropů. Lykantropa je nutné zasáhnout bylinou v boji zblízka.

Zásoby, běžné: Čerstvé, netrvanlivé potraviny.

Zásoby, železné: Sušené a trvanlivé zásoby vhodné na dlouhé cesty, když je dostupnost čerstvých potravin nejistá.

Zlodějské náčiní: Sada obsahující všechny nástroje potřebné k otevírání zámků.

Zrcátko: Hodí se k nahlížení za roh nebo odrážení smrtících pohledů.

Železné hřeby: Dají se jimi zaklínit dveře v otevřené i zavřené poloze (viz Dobrodružství v jeskyních), je k nim možné přivázat lano anebo je využít mnoha jinými způsoby.

Další vybavení

V této části jsou popsané ty nejběžněji dostupné předměty. Pokud si chce hráčská postava koupit něco, co v seznamu není, může sudí na základě tohoto seznamu odvodit ceny a vlastnosti nových věcí, včetně bojových hodnot (pokud jsou potřeba).


Poslední aktualizace [10.08.2022 10:08]