Nelidské povolání
Podmínky: inteligence minimálně 9
Hlavní vlastnosti: inteligence a síla
Kostka životů: 1k6
Nejvyšší úroveň: 10.
Zbroje: všechny včetně štítů
Zbraně: všechny
Jazyky: jazyk přesvědčení, obecná řeč, elfština, gnollština, hobgoblinština, orkština
Elfové jsou štíhlí nelidé vílího původu se špičatýma ušima. Obvykle váží okolo 60 kilo a měří 5 až 51⁄2 stopy. Jen zřídka se dají potkat v lidských osadách, dávají totiž přednost radostnému životu v lesích. Když jim někdo zkříží cestu, dokážou být nebezpečnými protivníky, protože výborně ovládají meč i magii. Elfy fascinují kouzla a krásně zhotovené kouzelné předměty, a proto obojí s oblibou sbírají.
Hlavní vlastnosti: Pokud má elf inteli genci i sílu aspoň 13, dostává bonus +5 % ke zkušenostem. Elf s inteligencí aspoň 16 a silou aspoň 13 dostává bonus +10 %.
Mystická magie
Podrobná pravidla mystické magie jsou uvedená v části Pravidla pro magii.
Magické bádání: Elf jakékoli úrovně může investovat čas a peníze do magického bádání. Tímhle způsobem si může do kouzelné knihy přidat nová kouzla nebo vyzkoumat jiné magické účinky. Když elf dosáhne 9. úrovně, může taky vytvářet kouzelné předměty.
Kouzlení: Každý elf má svoji knihu kouzel obsahující formule mystických kouzel. Tabulka postupu po úrovních ukazuje, kolik kouzel elfova kniha obsahuje a kolik si jich elf může zapamatovat – obojí se odvíjí od úrovně postavy. Elf na 1. úrovni tak má v knize jedno kouzlo, určené sudím (ten ale může hráči dovolit, aby si vybral sám). Seznam kouzel dostupných elfům je uvedený pod Kouzelnickými kouzly (elfové mají přístup ke stejným kouzlům jako kouzelníci).
Používání kouzelných předmětů: Elfové umějí používat svitky s kouzly uvedenými v seznamu kouzelnických kouzel. Můžou taky používat předměty, které umějí ovládat jen uživatelé mystické magie (např. kouzelné hůlky).
Boj
Elfové umějí používat všechny druhy zbraní a zbrojí.
Odhalování tajných dveří
Díky svému bystrému zraku mají elfové při aktivním hledání šanci 2 z 6 na odhalení skrytých nebo tajných dveří (viz Dobrodružství v jeskyních).
Imunita proti ghúlí paralýze
Elfové jsou zcela imunní proti paralýze způsobované útokem ghúla.
Infravidění
Elfové mají infravidění do 60 stop (viz Nebezpečí a překážky).
Naslouchání za dveřmi
Elfové mají šanci 2 z 6 na zaslechnutí zvuků (viz Dobrodružství v jeskyních).
Po dosažení 9. úrovně
Elf si může hluboko v lesích vybudovat tvrz, která splývá s přírodním okolím, obvykle na nějakém nádherném místě, například schovanou za vodopádem, v malebném údolí nebo v korunách stromů. Ať už je tvrz z jakéhokoli materiálu, její vybudování stojí kvůli řemeslné kvalitě stejně jako podobně velká kamenná stavba.
Lesní zvířata v okruhu pěti mil od dokončené tvrzi se s elfem spřátelí. Můžou ho potom varovat před vetřelci, doručovat vzkazy, informovat o novinkách a podobně. Na oplátku je elf musí chránit před nebezpečím.
Elfský vládce může najímat jen elfské žoldáky. Najatí specialisti a družiníci ale můžou být jakékoli rasy.
Elfův postup po úrovních
Záchranné hody | Kouzla | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Úroveň | zk. | KŽ | THAC0 | S | H | P | D | K | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 0 | 1k6 | 19 [0] | 12 | 13 | 13 | 15 | 15 | 1 | – | – | – | – |
2 | 4 000 | 2k6 | 19 [0] | 12 | 13 | 13 | 15 | 15 | 2 | – | – | – | – |
3 | 8 000 | 3k6 | 19 [0] | 12 | 13 | 13 | 15 | 15 | 2 | 1 | – | – | – |
4 | 16 000 | 4k6 | 17 [+2] | 10 | 11 | 11 | 13 | 12 | 2 | 2 | – | – | – |
5 | 32 000 | 5k6 | 17 [+2] | 10 | 11 | 11 | 13 | 12 | 2 | 2 | 1 | – | – |
6 | 64 000 | 6k6 | 17 [+2] | 10 | 11 | 11 | 13 | 12 | 2 | 2 | 2 | – | – |
7 | 120 000 | 7k6 | 14 [+5] | 8 | 9 | 9 | 10 | 10 | 3 | 2 | 2 | 1 | – |
8 | 250 000 | 8k6 | 14 [+5] | 8 | 9 | 9 | 10 | 10 | 3 | 3 | 2 | 2 | – |
9 | 400 000 | 9k6 | 14 [+5] | 8 | 9 | 9 | 10 | 10 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
10 | 600 000 | 9k6+2* | 12 [+7] | 6 | 7 | 8 | 8 | 8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
* Modifikátor odolnosti se už nezapočítává.
S: smrt/jed; H: hůlky; P: paralýza/zkamenění; D: dechové útoky; K: kouzla/žezla/hole.