- Mixování lektvarů
- Léčivý lektvar
- Lektvar čtení myšlenek
- Lektvar dlouhověkosti
- Lektvar hledání pokladů
- Lektvar hrdinství
- Lektvar jasnoslyšení
- Lektvar jasnozřivosti
- Lektvar létání
- Lektvar levitace
- Lektvar neviditelnosti
- Lektvar nezranitelnosti
- Lektvar obří síly
- Lektvar odolnosti proti ohni
- Lektvar otravy
- Lektvar ovládání
- Lektvar plynné podoby
- Lektvar přeměny
- Lektvar rychlosti
- Lektvar sebeklamu
- Lektvar zmenšení
- Lektvar zvětšení
Kouzelné lektvary
N: k8 | V: k% | Lektvar |
---|---|---|
1 | 01–04 | Čtení myšlenek |
05–08 | Dlouhověkosti | |
09–11 | Hledání pokladů | |
12–16 | Hrdinství | |
17–19 | Jasnoslyšení | |
20–23 | Jasnozřivosti | |
2 | 24–27 | Léčivý |
28–31 | Létání | |
3 | 32–35 | Levitace |
4 | 36–39 | Neviditelnosti |
40–43 | Nezranitelnosti | |
44–47 | Obří síly | |
48–51 | Odolnosti proti ohni | |
5 | 52–53 | Otravy |
54–56 | Ovládání draků | |
57–59 | Ovládání lidí | |
60–62 | Ovládání nemrtvých | |
63–65 | Ovládání obrů | |
66–68 | Ovládání rostlin | |
69–71 | Ovládání zvířat | |
6 | 72–75 | Plynné podoby |
76–78 | Přeměny | |
79–86 | Rychlosti | |
87–93 | Sebeklamu | |
7 | 94–96 | Zmenšení |
8 | 97–00 | Zvětšení |
N: Postavy na nízkých úrovních (1. až. 3.)
V: Postavy na vysokých úrovních (4.+)
Používání: Všechny postavy (pokud není uvedeno jinak).
Identifikace: Lektvar se dá identifikovat usrknutím malého množství. Rozpoznat lektvary čistě podle vůně nebo chuti je obtížné, protože ani lektvary se stejným účinkem nebývají stejné.
Vypití: Vypití plné dávky lektvaru trvá jedno kolo.
Trvání: Kouzelný účinek plné dávky lektvaru trvá 1k6+6 směn. Na dobu trvání by měl hodit sudí a neměl by hráčům předem říkat, kdy účinek skončí.
Mixování lektvarů
Vypití lektvaru pod vlivem jiného lektvaru je nebezpečné:
- Nevolnost: Postava je na 3 směny úplně ochromená nevolností.
- Vyrušení: Účinky obou lektvarů se vyruší.
Toto pravidlo se nevztahuje na lektvary s okamžitým nebo trvalým účinkem.
Léčivý lektvar
Po vypití má jeden ze dvou účinků:
- Vyléčení živé bytosti: Obnoví 1k6+1 životů. Tímhle účinkem není možné zvýšit životy nad tvorovo běžné maximum.
- Vyléčení paralýzy: Zruší účinky ochromení.
Lektvar čtení myšlenek
Dává schopnost číst myšlenky. Funguje stejně jako kouzelnické kouzlo Čtení myšlenek. Platí standardní doba trvání lektvaru.
Lektvar dlouhověkosti
Okamžitě a natrvalo způsobí, že postava omládne o 10 let.
Lektvar hledání pokladů
Dává schopnost vycítit poklady.
- Dosah: Postava vycítí poklady do vzdálenosti až 360 stop.
- Směr a vzdálenost: Postava získá povědomí o směru a vzdálenosti k pokladu.
- Soustředění: Aby postava mohla tyto informace zjistit, musí se soustředit.
- Víc pokladů: Postava vycítí největší poklad v dosahu.
- Překážky: Magie nepronikne přes olovo.
Lektvar hrdinství
Běžní lidé nebo postavy těch povolání, která jsou zaměřená na boj a neumějí kouzlit (např. trpaslík, bojovník, půlčík), po vypití lektvaru hrdinství dočasně získají další úrovně. Počet získaných úrovní závisí na skutečné úrovni postavy:
- Běžný člověk: Získá schopnosti bojovníka na 4. úrovni.
- 1. až 3. úroveň: Získá 3 úrovně.
- 4. až 7. úroveň: Získá 2 úrovně.
- 8. až 10. úroveň: Získá 1 úroveň.
- 11. a vyšší úroveň: Žádný účinek.
Účinky: Postava získá všechny schopnosti dalších úrovni, včetně životů navíc.
Zranění: Zranění utržená pod vlivem tohoto lektvaru se nejdřív odečítají od zásoby dodatečných životů.
Lektvar jasnoslyšení
Umožňuje postavě slyšet ušima jiného tvora.
- Dosah: Druhý tvor může být nanejvýš 60 stop daleko.
- Překážky: Olovo účinek blokuje.
Lektvar jasnozřivosti
Umožňuje postavě vidět očima jiného tvora.
- Dosah: Druhý tvor může být nanejvýš 60 stop daleko.
- Překážky: Olovo účinek blokuje.
Lektvar létání
Dává schopnost létat vzduchem.
- Rychlost pohybu: Až 360’ (120’).
- Volný pohyb: Je možný v jakémkoli směru, včetně schopnosti levitovat a vznášet se ve vzduchu.
Lektvar levitace
Postava získá schopnost libovolně se pohybovat vzduchem nahoru a dolů.
- Svisle: Postava myslí ovládá svůj pohyb ve svislém směru rychlostí až 60 stop za kolo.
- Vodorovně: K vodorovnému pohybu je nutné odstrkovat se od pevných předmětů.
- Naložení: Během levitace může postava nést svoje běžné naložení.
Lektvar neviditelnosti
Postava se po vypití lektvaru stane neviditelnou. Funguje to stejně jako kouzelnické kouzlo Neviditelnost. Platí standardní doba trvání lektvaru.
- Malé dávky: Podle uvážení sudího je možné vypít lektvar neviditelnosti v šesti malých dávkách, které budou mít zkrácené trvání.
Lektvar nezranitelnosti
Magicky postavu chrání před zraněním. Konkrétně dává tyto výhody:
- Třída zbroje: Bonus +2 k TZ.
- Záchranné hody: Bonus +2 ke všem záchranným hodům.
- Četnost použití: Pokud postava během jednoho týdne vypije víc než jeden lektvar nezranitelnosti, účinky se obrátí (postih –2 k TZ a záchranám).
Lektvar obří síly
Propůjčuje sílu mrazivého obra.
- Útoky zbraněmi: Způsobují dvojnásobné zranění.
- Házení balvanů: Postava může házet balvany až na 200 stop. Způsobují 3k6 zranění.
- Není kumulativní: Účinky lektvaru se nekumulují s jinými kouzelnými předměty, které zvyšují sílu (jako např. pás obří síly).
Lektvar odolnosti proti ohni
Poskytuje ochranu před ohněm:
- Běžný oheň: Postavu nezraňuje nemagický oheň a žár.
- Bonus k záchraně: Postava dostává bonus +2 ke všem záchranným hodům proti magickým a dechovým útokům založeným na ohni.
- Zranění ohněm: Snižuje se o 1 za každou kostku, kterou se na zranění hází. (Každá kostka ale způsobí zranění za minimálně 1 život.)
Lektvar otravy
Vypadá stejně jako jakýkoli jiný lektvar.
- Účinek: Způsobuje smrt (záchrana proti jedu).
- Usrknutí: I pouhý doušek má plný účinek.
Lektvar ovládání
Lektvary tohoto typu umožňují tomu, kdo je vypije, ovládat akce tvorů určitého typu.
- Soustředění: Ovládání jiného tvora vyžaduje soustředění.
- V dohledu: Postava může ovládat jen tvory, které vidí.
- Sebevražedné příkazy: Ovládané bytosti se budou bránit příkazům, které jsou pro ně smrtící.
Ovládání draků
- Ovlivňuje: 1–3 draky konkrétního typu. (Sudí by měl určit, na který typ draků lektvar působí.)
- Kouzlení: Není možné přikázat drakovi, aby sesílal kouzla.
- Po vyprchání lektvaru: Ovlivnění draci reagují nepřátelsky.
Ovládání lidí
- Použití: Okouzlí člověka v dosahu 60 stop. V každém kole je možné okouzlit jeden cíl.
- Neochotný cíl: Cíl může okouzlení vzdorovat záchranou proti kouzlům.
- Maximum okouzlených: Tímto způsobem je možné okouzlit lidi celkem až s 6 KŽ. Běžní lidé se počítají za ½ KŽ.
- Okouzlení jedinci: Považují postavu za důvěryhodného přítele a přijdou ji bránit. Budou poslouchat její příkazy, pokud nebudou zjevně škodlivé a nebudou v rozporu s jejich přesvědčením.
Ovládání nemrtvých
- Ovlivňuje: Nemrtví celkem až s 3k6 KŽ.
- Po vyprchání lektvaru: Ovlivnění nemrtví reagují nepřátelsky.
Ovládání obrů
- Ovlivňuje: 1–4 obrů konkrétního typu. (Sudí by měl určit, na který typ obrů lektvar působí.)
Ovládání rostlin
- Ovlivňuje: Všechny rostliny (včetně rostlinných nestvůr) na ploše 30 × 30 stop až do vzdálenosti 60 stop.
- Příkazy: Postava může ovlivněným rostlinám přikázat, ať se pohybují podle jejích přání, a může jimi zamotat tvory v zasažené oblasti.
Ovládání zvířat
- Ovlivňuje: Běžná nebo obří (nikoli magická) zvířata celkem až s 3k6 KŽ.
- Po vyprchání lektvaru: Ovlivněná zvířata utečou.
Lektvar plynné podoby
Tělo postavy se změní v oblak páry. To má následující projevy:
- Vybavení a oblečení: Spadne na zem.
- Pohyb: Postava se v plynné podobě může protahovat štěrbinami v kamenných stěnách, dřevěných předmětech atd.
- Útočení: V plynné podobě není možné.
- Nezranitelnost: Postava má TZ –2 [21]. Nemagické zbraně ji nezraňují.
Lektvar přeměny
Postava se po vypití lektvaru změní v jiného tvora (vlastního výběru). Funguje to stejně jako kouzelnické kouzlo Přeměň sebe. Platí standardní doba trvání lektvaru.
Lektvar rychlosti
Pohyby a akce postavy jsou magicky urychlené.
- Pohyb: Rychlost pohybu je dvojnásobná.
- Útoky: Postava dokáže v jednom kole provést dvojnásobný počet útoků.
- Jiné akce: Postava je provádí dvojnásobnou rychlostí.
Lektvar sebeklamu
Postava, která tento lektvar vypije, se domnívá, že je pod vlivem jiného typu lektvaru.
- Typ: Druhý typ lektvaru určí sudí.
- Popis: Sudí by se měl snažit hráče oklamat, ať si opravdu myslí, že postava je pod vlivem jiného lektvaru, a pravdu odhalit až ve zlomovém okamžiku.
Lektvar zmenšení
Postava se zmenší na výšku 6 palců.
- Bojové schopnosti: Dokud je postava zmenšená, nedokáže ublížit tvorům, kteří jsou vyšší než 1 stopu.
- Úzké prostory: Postava dovede proklouznout úzkými prostory.
- Nehybnost: Postava má šanci jen 10 %, že bude spatřena.
Lektvar zvětšení
Postava se zvětší na dvojnásobnou velikost.
- Útoky zblízka: Díky vyšší síle způsobuje postava při útoku zblízka dvojnásobné zranění.