Obří magičtí plazi se zálibou v extrémním horku nebo chladu.
Mrazivý salamandr
orig. Frost Salamander
Obří šestinozí ještěři s modrými a bílými šupinami. Obývají ledové oblasti divočiny.
TZ 3 [16], 12* KŽ (54 živ.), útk. 4× tlapa (1k6), 1× kousnutí (2k6), 1× mrazivá aura (1k8), útk. 10 [+9], rych. 120’ (40’), zách. S6 H7 P8 D8 K10 (12), mor. 9, přesv. chaotické, 1 900 zk., poč. 1k3 (1k3), poklad E
- Mrazivá aura: Všichni tvorové v okruhu 20 stop utrpí 1k8 zranění za kolo.
- Imunita proti běžnému zranění: Zranitelní jen magickými útoky.
- Imunita proti chladu: Nezranitelní útoky založenými na chladu.
- Nenávidějí ohnivé salamandry: Útočí na ně od pohledu.
Ohnivý salamandr
orig. Flame Salamander
12 až 16 stop dlouzí inteligentní plazi s ještěří hlavou a nohama. Zářivě oranžové, žluté a červené šupiny. Původem ze živelné sféry ohně, ale žijí taky v sopkách a rozpálených pouštích.
TZ 2 [17], 8* KŽ (36 živ.), útk. 2× tlapa (1k4), 1× kousnutí (1k8), 1× žhavá aura (1k8), útk. 12 [+7], rych. 120’ (40’), zách. S8 H9 P10 D10 K12 (8), mor. 8, přesv. neutrální, 1 200 zk., poč. 1k4+1 (2k4), poklad F
- Žhavá aura: Všichni tvorové v okruhu 20 stop utrpí 1k8 zranění za kolo.
- Imunita proti běžnému zranění: Zranitelní jen magickými útoky.
- Imunita proti ohni: Nezranitelní ohněm.
- Nenávidějí mrazivé salamandry: Útočí na ně od pohledu.