Oživlé sochy libovolné velikosti a materiálu (tady jsou popsané tři typy, sudí si může vymyslet vlastní).
- Imunita: Nepůsobí na ně kouzlo spánek.
- Kouzelný původ: Vytvořené mocnými kouzelníky.
Oživlá kamenná socha
orig. Rock Living Statue
Kamenné krusty naplněné magmatem. Střílejí magma z konečků prstů.
TZ 4 [15], 5** KŽ (22 živ.), útk. 2× sprška magmatu (2k6), útk. 15 [+4], rych. 60’ (20’), zách. S10 H11 P12 D13 K14 (5), mor. 11, přesv. chaotické, 425 zk., poč. 1k3 (1k3), poklad žádný
- Imunita: Viz obecný popis.
Oživlá křišťálová socha
orig. Crystal Living Statue
Vyrobené z krystalů. Často mívají podobu člověka.
TZ 4 [15], 3 KŽ (13 živ.), útk. 2× úder (1k6), útk. 17 [+2], rych. 90’ (30’), zách. S12 H13 P14 D15 K16 (3), mor. 11, přesv. zákonné, 35 zk., poč. 1k6 (1k6), poklad žádný
- Imunita: Viz obecný popis.
- Útoky: Závisejí na podobě sochy (lidské sochy můžou používat zbraně, zvířecí sochy používají drápy apod.).
Oživlá železná socha
orig. Iron Living Statue
TZ 2 [17], 4 KŽ (18 živ.), útk. 2× úder (1k8), útk. 16 [+3], rych. 30’ (10’), zách. S10 H11 P12 D13 K14 (4), mor. 11, přesv. neutrální, 75 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad žádný
- Imunita: Viz obecný popis.
- Zasekávání kovů: Zásahy nemagickými kovovými zbraněmi způsobí zranění, ale zbraň se může v soše zaseknout (záchrana proti kouzlům). Zaseknuté zbraně se dají vyjmout po zabití sochy.
- Útoky: Závisejí na podobě sochy (lidské sochy můžou používat zbraně, zvířecí sochy používají drápy apod.).