Žijí ve všech podnebích kromě těch nejextrémnějších. Obvykle útočí, jen když jsou zahnaní do kouta nebo překvapení.
Hlubinná zmije
orig. Pit Viper
5 stop dlouzí hadi s šedými nebo zelenými šupinami.
TZ 6 [13], 2* KŽ (9 živ.), útk. 1× kousnutí (1k4 + jed), útk. 18 [+1], rych. 90’ (30’), zách. S12 H13 P14 D15 K16 (1), mor. 7, přesv. neutrální, 25 zk., poč. 1k8 (1k8), poklad žádný
- Infravidění: 60 stop. (Důlky v hlavě umožňují vnímat teplo.)
- Iniciativa: Díky zvláštním smyslům vždy vyhrává iniciativu (bez hodu).
- Jed: Způsobuje smrt (záchrana proti jedu).
Mořský had
orig. Sea Snake
6 stop dlouzí hadi, kteří žijí pod vodou a vyplouvají se nadechnout jen jednou za hodinu. Loví i lidi.
TZ 6 [13], 3* KŽ (13 živ.), útk. 1× kousnutí (1 živ. + jed), útk. 17 [+2], rych. 90’ (30’), zách. S12 H13 P14 D15 K16 (2), mor. 7, přesv. neutrální, 50 zk., poč. 1k8 (1k8), poklad žádný
- Tenounké kousnutí: 50% šance, že si ho nikdo nevšimne.
- Jed: Pomalý nástup: účinky se projeví po 1k4+2 směnách. Záchrana proti jedu, jinak o 1 směnu později smrt. V tu chvíli už je šance 25 %, že kouzlo neutralizuj jed nebude fungovat.
- Větší jedinci: Někdy se vyskytují i mořští hadi s víc než 3 KŽ. Za každé 3 KŽ jsou dlouzí 6 stop.
Obří chřestýš
orig. Giant Rattler
10 stop dlouzí hadi s hnědo-bílým kosočtvercovým vzorem na šupinách a chřestícími zrohovatělými články na ocase.
TZ 5 [14], 4* KŽ (18 živ.), útk. 2× kousnutí (1k4 + jed), útk. 16 [+3], rych. 120’ (40’), zách. S12 H13 P14 D15 K16 (2), mor. 8, přesv. neutrální, 125 zk., poč. 1k4 (1k4), poklad U
- Chřestění: Varují jimi tvory, na které nechtějí zaútočit.
- Jed: Způsobuje smrt za 1k6 směn (záchrana proti jedu).
- Mrštnost: Útok dvakrát za kolo. Druhý útok na konci každého kola.
Plivající kobra
orig. Spitting Cobra
3 stopy dlouzí hadi s šedými a bílými šupinami. Útočí nejradši z dálky pliváním.
TZ 7 [12], 1* KŽ (4 živ.), útk. 1× plivnutí (slepota) nebo 1× kousnutí (1k3 + jed), útk. 19 [0], rych. 90’ (30’), zách. S12 H13 P14 D15 K16 (1), mor. 7, přesv. neutrální, 13 zk., poč. 1k6 (1k6), poklad žádný
- Oslepující plivnutí: Dostřel 6 stop. Zásah způsobí trvalou slepotu (záchrana proti jedu).
- Jed: Způsobuje smrt za 1k10 směn (záchrana proti jedu).
Skalní krajta
orig. Rock Python
20 stop dlouzí hadi se spirálovitými hnědými a žlutými vzory na šupinách.
TZ 6 [13], 5* KŽ (22 živ.), útk. 1× kousnutí (1k4 + drcení), útk. 15 [+4], rych. 90’ (30’), zách. S12 H13 P14 D15 K16 (3), mor. 8, přesv. neutrální, 300 zk., poč. 1k3 (1k3), poklad U
- Drcení: Po úspěšném útoku kousnutím se krajta obtočí kolem oběti a začne ji drtit, čímž jí okamžitě a v každém dalším kole automaticky způsobí 2k4 zranění.