Rodné jazyky hráčské postavy se odvíjejí od jejího povolání. Obvykle je to obecná řeč a jazyk přesvědčení. Postavy s vysokou inteligencí se můžou naučit i další jazyky (viz Hodnoty vlastností).
Obecná řeč
Obecná řeč je jazyk široce rozšířený mezi inteligentními bytostmi. Rozumí jí a dokážou jí mluvit všechny hráčské rasy i některé nestvůry.
V některých herních světech může sudí rozhodnout, že různé kultury mluví různými jazyky. V takovém případě je potřeba nahradit obecnou řeč konkrétním jazykem.
Jazyky přesvědčení
Všechny inteligentní bytosti znají tajný, nepsaný jazyk gest, posunků a tajných hesel spojený s jejich přesvědčením. Tenhle tajný jazyk umožňuje všem bytostem stejného přesvědčení domluvit se. Bytosti jiného přesvědčení poznají, že někdo používá cizí jazyk přesvědčení, ale nerozumí mu. Jazyk jiného přesvědčení se nedá naučit jinak než změnou přesvědčení – v tom případě postava předchozí jazyk přesvědčení zapomene.
Další jazyky
Spousta nelidských ras a inteligentních nestvůr má vlastní jazyky, které můžou být dostupné i hráčským postavám. Následující jazyky jsou běžné a postavy s vysokou inteligencí se je můžou naučit (po domluvě se sudím):
k20 | Jazyk |
---|---|
1 | dračtina |
2 | elfština |
3 | gnollština |
4 | gnómština |
5 | goblinština |
6 | gobrovština |
7 | harpyjština |
8 | hobgoblinština |
9 | chrličština |
10 | koboldština |
11 | lidoještěrština |
12 | lidská nářečí |
13 | medúzština |
14 | měňavština |
15 | minotaurština |
16 | orčtina |
17 | poletuština |
18 | půlčíčtina |
19 | trpasličtina |
20 | zlobrovština |