Ovládej počasí

Kouzelnické kouzlo 6. úrovně

Trvání: po dobu soustředění

Dosah: 240 yardů okolo sesilatele

Dokud se sesilatel soustředí a nehýbe se, změní se počasí v jeho okolí na jednu z následujících možností. Kouzlo funguje jen venku.

  • Déšť: Postih –2 ke střelbě. Po 3 směnách se vytvoří bláto, které sníží rychlost pohybu na polovinu.
  • Extrémní horko: Vysuší sníh a bláto (včetně kouzla kámen na bláto). Tvorové v zasaženém prostoru se pohybují poloviční rychlostí.
  • Klid: Ruší špatné počasí (i když vedlejší účinky – třeba bláto po dešti – zůstanou).
  • Mlha: Viditelnost klesá na 20 stop. Tvorové v mlze se pohybují poloviční rychlostí. Sudí může navíc rozhodnout, že mají šanci se ztratit.
  • Silný vítr: Rychlost pohybu klesá na polovinu. Není možné střílet ani létat. Silným větrem se dají urychlit plachetnice o 50 %, ale musejí plout po větru. V písčitých oblastech může vítr způsobit písečnou bouři, která sníží viditelnost na 20 stop.
  • Sníh: Viditelnost klesá na 20 stop. Rychlost pohybu se snižuje na polovinu. Vodní plochy můžou zamrznout. Po roztátí sněhu zůstává bláto a zpomaluje pohyb.
  • Tornádo: Sesilatel ovládá tornádo, které se pohybuje rychlostí 120 stop za kolo. Může pomocí něj útočit (viz statistiky dole). Lodě, které se v tornádu ocitnou, mají 75% šanci, že utrpí poškození za 12 bodů trupu.

Tornádo

Vířící sloupec vzduchu o výšce 24 stop a průměru 6 stop, který páchá škody zejména mezi loděmi a letícími tvory.

TZ 0 [19], 12*  (54 živ.), útk. 1× rána (2k8), THAC0 10 [+9], rych. 360’ (120’) let, zách. S6 H7 P8 D8 K10 (12), mor. 10, přesv. neutrální, 1 900 zk.

  • Vír: Bytosti s míň než 2 KŽ odhodí do dálky (záchrana proti smrti).
  • Imunita proti běžnému zranění: Zranitelný jen magickými útoky.
  • Zraňuje letící tvory: Způsobuje jim 1k8 zranění navíc.

Last updated on [13.08.2022 12:08]